Ο μεγάλος Αριστοτέλης, λέει στα Πολιτικά του: η καλλίτερη πολιτεία είναι η γεωργική, εκεί δηλαδή που οι περισσότεροι ζουν από την γεωργία και την κτηνοτροφία "βέλτιστος γάρ δήμος ο γεωργικός εστιν, όπου ζει το πλήθος από γεωργίας ή νομής" . Και καταλήγουμε με μία διάσημη φράση, και πάλιν του Αριστοτέλους, η οποία θα έπρεπε να υπάρχει ως προμετωπίδα σε όλες τις ανώτατες και ανώτερες γεωπονικές ή γεωργικές σχολές τις Χώρας: "Πασών των επιστημών μήτηρ τε καί τροφός Γεωργία εστί."

Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

Εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου στις συναλλαγές των αγροτικών προϊόντων ζητάει η ΠΑΣΕΓΕΣ

Την παλιά πρόταση της ΠΑΣΕΓΕΣ, για την υποχρεωτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου στις αγροτικές συναλλαγές, επανέφερε ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ, κατά τη συνάντηση που είχε την Τρίτη (22 Μαΐου) με τον υπηρεσιακό υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Ναπολέων Μαραβέγια. Σύμφωνα με την 2001/115/EC οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ηλεκτρονική τιμολόγηση ορίζεται ως η αποστολή τιμολογίων με ηλεκτρονικά μέσα και περιλαμβάνει τη μετάδοση, αποθήκευση και ψηφιακή επεξεργασία τους. Σε συνέντευξη τύπου, που έδωσε στον ΑγροΤύπο, ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ κ. Τζανέτος Καραμίχας, ανέφερε τα εξής: «η καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην πάταξη της φοροδιαφυγής και των ελληνοποιήσεων αλλά και στον περιορισμό του φαινομένου των πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Σήμερα που το φορολογικό αναμένεται να είναι από τα πρώτα θέματα που θα ασχοληθεί η κυβέρνηση που θα σχηματιστεί μετά τις εκλογές, εμείς σαν ΠΑΣΕΓΕΣ υποστηρίζουμε ότι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο θα βάλει μια τάξη στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων. Οι αγρότες που εκπροσωπούμε διακινούν τα προϊόντα τους μέσα από τους συνεταιρισμούς και δεν έχουν να χάσουν τίποτα από το ηλεκτρονικό τιμολόγιο».
Και προσθέτει:

«Έτσι ο ανταγωνισμός θα γίνει πιο υγιής. Επίσης το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι ένα «εργαλείο» το οποίο θα μας βοηθήσει να μπούμε σε συστήματα καθολικής ιχνηλασιμότητας, κάτι που οι παραγωγοί που είναι μέλη ενός συνεταιρισμού το κάνουν ήδη. Θα είναι ένα μεγάλο βήμα εξυγίανσης. Όχι μόνο φορολογικής αλλά και στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων. Εμείς σαν ΠΑΣΕΓΕΣ, όποια κυβέρνηση και αν προκύψει μετά τις εκλογές, θα σταθούμε δίπλα της για την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Έτσι θα σταματήσει και η αρνητική προπαγάνδα που υπάρχει στη χώρα μας εναντίον των συνεταιρισμών, η οποία κυρίως προέρχεται από αυτούς που παρανομούν σε σχέση με τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων. Είναι αυτοί που λασπολογούν κατά των συνεταιρισμών. Εμείς δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα με το να μπει μια τάξη στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων».

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την ελληνική νομοθεσία, όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα κράτη μέλη της ΕΕ, μπορούν να εκδώσουν και να ανταλλάξουν ηλεκτρονικά τιμολόγια αντικαθιστώντας τα έντυπα. Η ανταλλαγή ηλεκτρονικών τιμολογίων τυπικά εκτελείται είτε με απευθείας αποστολή του ηλεκτρονικού τιμολογίου από τον εκδότη στον παραλήπτη του είτε, κυρίως, μέσω παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης που υποστηρίζει συνολικά τη διαχείριση των τιμολογίων μιας επιχείρησης διασφαλίζοντας παράλληλα τη νομιμότητα της ανταλλαγής των τιμολογίων. Να θυμίσουμε ότι από το 2006, βάσει της σχετικής απόφασης (ΠΟΛ 1049/21-3-2006), επιτρέπεται στην Ελλάδα η ηλεκτρονική τιμολόγηση.
Όπως επισημαίνει μια έκθεση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τα οφέλη από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην ελληνική αγορά είναι σημαντικά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για το δημόσιο. Το συνολικό κόστος της παραδοσιακής τιμολόγησης για τις ελληνικές επιχειρήσεις, εκτιμάται στα 3 με 4 ευρώ ανά τιμολόγιο και σε ορισμένες επιχειρήσεις ξεπερνάει τα 5 με 7 ευρώ ανά τιμολόγιο.
Αν και το μέσο κόστος είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου φτάνει και τα 15 ευρώ ανά τιμολόγιο, το ποσό που μπορεί να εξοικονομηθεί για τις ελληνικές επιχειρήσεις, από την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, εκτιμάται ότι αγγίζει το 2,5 δισ. ευρώ ετησίως, χωρίς να συνυπολογίζονται τα οικονομικά οφέλη για το δημόσιο που προκύπτουν από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του φορολογικού ελέγχου και την βελτίωση του ελέγχου που αφορά τις προμήθειες του Δημοσίου.

Διαδικασία
Ηλεκτρονικά, η διαδικασία διακίνησης του ηλεκτρονικού τιμολογίου, έχει ως ακολούθως:
1. Το τιμολόγιο δημιουργείται στο σύστημα του προμηθευτή
2. Κρυπτογραφείται και αποστέλλεται μέσω
internet στον πάροχο της υπηρεσίας ηλεκτρονικής ανταλλαγής τιμολογίων
3. Ο πάροχος «διαβάζει» τον ηλεκτρονικό φάκελο και αναγνωρίζει τον αποστολέα και τον παραλήπτη. Ακολούθως εκτελεί τις ακόλουθες εργασίες:
· Μετατρέπει το μορφότυπο του προμηθευτή σε μορφότυπο του αγοραστή
· Κάνει συγκεκριμένους ελέγχους ορθότητας στοιχείων
· Εκτελεί πιθανές διαδικασίες (π.χ. επιμερισμός ΦΠΑ ανά είδος)
· Κρυπτογραφεί και πάλι τον φάκελο τιμολογίου.
4. Αποστέλλει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο στο σύστημα του αγοραστή
5. Ειδοποιεί και τα δύο μέρη με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ότι το συγκεκριμένο τιμολόγιο έχει παραδοθεί κανονικά.
6. Το τιμολόγιο αποκωδικοποιείται, και φορτώνεται στο σύστημα του αγοραστή.
7. Φυλάσσεται σαν ηλεκτρονικό αρχείο
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου