Ο μεγάλος Αριστοτέλης, λέει στα Πολιτικά του: η καλλίτερη πολιτεία είναι η γεωργική, εκεί δηλαδή που οι περισσότεροι ζουν από την γεωργία και την κτηνοτροφία "βέλτιστος γάρ δήμος ο γεωργικός εστιν, όπου ζει το πλήθος από γεωργίας ή νομής" . Και καταλήγουμε με μία διάσημη φράση, και πάλιν του Αριστοτέλους, η οποία θα έπρεπε να υπάρχει ως προμετωπίδα σε όλες τις ανώτατες και ανώτερες γεωπονικές ή γεωργικές σχολές τις Χώρας: "Πασών των επιστημών μήτηρ τε καί τροφός Γεωργία εστί."

Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

Η θρεπτική αξία της Φράουλας

H φράουλα είναι ένα μικρό κόκκινο φρούτο με κίτρινα σπόρια στην επιφάνεια της και ένα πράσινο φυλλώδες κάλυμμα στην κορυφή. Τη βρίσκουμε όλο το χρόνο ωστόσο η κορύφωση της παραγωγής τους είναι από τον Απρίλη μέχρι τον Ιούλιο. Υπάρχουν περισσότερες από 600 ποικιλίες φράουλας, κάθε μια από τις οποίες διαφέρει σε γεύση, μέγεθος και υφή.
Στο παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται η θρεπτική αξία της φράουλας:
Διατροφική Αξία μιας κούπας (240ml) φράουλες:





Οι φράουλες έχουν πλούσια αντιοξειδωτική δράση, αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ένα φλιτζάνι την ημέρα, που αντιστοιχεί σε 5-8 μεγάλες φράουλες προσδίδει περισσότερη βιταμίνη C από την συνιστώμενη ημερήσια δόση. Επιπροσθέτως, είναι φρούτο πλούσιο σε πεκτίνη, η οποία ως διαλυτή φυτική ίνα που είναι συντελεί στη μείωση της χοληστερίνης.
Η αντιφλεγμονώδης δράση της φράουλας είναι γεγονός καθώς οι φαινόλες που περιέχει μειώνουν τη δράση του ενζύμου COX που προκαλεί την φλεγμονή. Τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα εμποδίζουν τη δράση αυτού του ενζύμου περιορίζοντας έτσι τη φλεγμονή που συναντάμε σε παθήσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η οστεοαρθρίτιδα, το άσθμα και ο καρκίνος.
Οι φράουλες πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο σε πλαστικό σκεύος με τρυπημένο κάλυμμα για να επιτρέπεται η διέλευση του κρύου αέρα. Χρειάζεται να πλένονται καλά πριν καταναλωθούν διότι η τραχειά επιφάνεια τους ευνοεί τη συσσώρευση σκόνης και λιπασμάτων.
Οι φράουλες μπορούν να καταναλωθούν με ποικίλους τρόπους για να τις απολαμβάνετε ως σνακ ή ελαφρύτερο γεύμα.
Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές ιδέες για την κατανάλωση της φράουλας:

• Μίλκ σέικ φράουλα: 5-6 φράουλες πλυμένες και καθαρισμένες με γάλα 0-1.5% λιπαρά και τριμμένο πάγο.
• Γιαούρτι 2% λιπαρά με 4-5 φράουλες κομμένες σε κομματάκια και 2 κουταλιές της σούπας ξηρούς καρπούς θρυμματισμένους ή δημητριακά.
• Φρουτοσαλάτα με 4-5 φράουλες, ένα μήλο και ½ μπανάνα.
• 2 φρυγανιές σικάλεως με μια κουταλιά της σούπας μαρμελάδα φράουλα.
• Ζελέ χωρίς ζάχαρη με 4-5 φράουλες κομμένες σε κομματάκια μέσα στο μίγμα.

Συμπερασματικά, οι φράουλες αποτελούν μια πολύ καλή διατροφική επιλογή με λίγες θερμίδες για το απογευματινό σνακ ή ένα πολύ ελαφρύ γεύμα.
Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, ΜSc, MBA, SRD
Yπεύθυνη του Επιστημονικού Διαιτολογικού Κέντρου "Σώμα Υγιές"
Επιστημονική Συνεργάτης του Κέντρου Διαταραχών Λήψης Τροφής ΑΝΑΣΑ

www.somaygies.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου